tisdag 24 november 2009

Nattsudd

Sitter på kontoret med suddiga linser, klockan är 04.26. Inte bra. Har just gjort klart första versionen av en radiodagbok till Medierna i P1 som ska sändas på lördag. Det blir bra tajming, sen sänds intervjun i Verkligheten i P3 på söndag (om inget oförutsett inträffar), och på söndag har G-P också tänkt publicera nåt slags kulturartikel som jag skrivit.

En medieexplosion! =) Jag är jättestolt, och tacksam gentemot de omdömesgilla redaktörerna... =)

Hursomhelst blev det lite sent här. Jag har jobbat i det inte-lika-bra-som-Adobe-Audition-programmet Audacity. Undrar nu lite hur jag ska komma in hemma, eftersom jag bor hos en affärsman där alla lär sova och bara den folkilskna hunden på innergården är vaken.

I övrigt är allt okej. Hade strategin denna vecka att gå ut stenhårt och pressa chefsgarnityret till det yttersta. Det har gått rätt taskigt, inte p g a cheferna så mkt som p g a att jag/vi på redaktionen inte förmått ta fram tillräckligt bra inslag. I går gjorde vi en grej på striden om internetdomänen .kg, men det blev mest pajkastning p g a bristande research, intervjuer osv.

I dag tänkte jag intervjua förre presidenten Askar Akajev, men han svarade inte i telefon... =) Proffsigt av oss på redaktionen att ha ett så osäkert telefonnummer....

Eventuellt kan det dock bli en slamdunk i dagarna om vi lyckas publicera det explosiva materialet om den konstitutionella statskuppen. I dag satt jag i timmar och analyserade lagrum.

Jahapp, vi får se. På lördag kl 07.20 flyger jag hem via Istanbul, om Gudarna är snälla. På söndag har vi knytkalas i Hammarkullen i Göteborg. Och framåt mitten av veckan är jag kanske tillbaka i Visby.

Tjokram,
Andreas

Inga kommentarer: