måndag 22 september 2014

SVT Gomorron Sverige presenterar min bok

Jag hade privilegiet att få berätta i SVT Gomorron Sverige om boken i morse.
Det blev ett samtal om varför jag åkte till Kirgizistan från början, om censurens förrädiska natur och om kopplingar till Sverige.
Programledaren Linda Nyberg hade redan hunnit läsa en bra bit av boken och var full av reaktioner och kommentarer innan och efter sändningen.
Det var bra med karta eftersom så få vet var Kirgi egentligen ligger. Men förmodligen borde vi zoomat ut lite...

Det var en ynnest att plötsligt få berätta för en stor publik om det som tills alldeles nyligen bara varit något slags dammigt projekt i mitt huvud, som jag suttit och knåpat med på Kungliga Biblioteket och haft ångest över.
Tack superformgivare Patrik Sundström för den smått fantastiska framsidan!
I dag fick jag veta att 450 ex skickats ut till olika bokhandlare.

bokmässan är jag med och pratar på lördag - under den härliga rubriken "Det osannolika uppdraget i Kirgizistan".

Tjo!

1 kommentar:

2C sa...

Jättekul att du fick presentera boken på TV ! Ser fram emot att läsa den !